Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to proces, który pomaga stronom internetowym pojawiać się w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownicy szukają odpowiednich słów kluczowych. Ponieważ prawie 70% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarek w celu znalezienia informacji, zdolność Twojej strony do uzyskania dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania jest kluczowa dla jej sukcesu i pozycjonowania. Jeśli Twoja mała firma posiada stronę internetową, możesz pomóc Google i innym wyszukiwarkom w jej odkryciu, stosując najlepsze praktyki pozycjonowaniadla wyszukiwarek (SEO). W tym artykule wyjaśnimy, czym jest SEO i dlaczego jest ważne. Przedstawimy również wskazówki, które pomogą Ci poprawić ranking Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Wiedz dokładnie, kim jest twój docelowy klient
Zanim poprawisz swoje SEO, musisz zrozumieć swoich docelowych odbiorców. Pierwszym krokiem do SEO jest zrozumienie swoich klientów i języka, którego używają. Nie możesz zoptymalizować swojej strony pod kątem czegoś, czego nie rozumiesz! Musisz wiedzieć, kim są Twoi klienci, gdzie szukają rozwiązań i jak rozmawiają. Wiedza ta pomoże Ci wybrać najlepsze słowa kluczowe dla Twoich treści, stworzyć bardziej angażujące treści i zostać znalezionym przez większą liczbę klientów, którzy aktywnie szukają Twoich produktów lub usług. Jeśli nie wiesz, kim są Twoi klienci, skąd możesz wiedzieć, co chcą zobaczyć, kiedy odwiedzają Twoją stronę? Zacznij swoją podróż SEO od zrozumienia swojego klienta docelowego.
Twoi klienci to ludzie, którzy ostatecznie kupią Twoje produkty lub skorzystają z Twoich usług. Mogą być kimkolwiek na świecie, ale prawdopodobnie mieszkają stosunkowo blisko ciebie. Mogą pracować w konkretnej firmie lub w konkretnej branży. Mogą być w określonym wieku lub pochodzeniu etnicznym. Mogą być określonej płci lub orientacji seksualnej. Mogą to być szczególne typy ludzi, którzy mają szczególne motywacje i cele w życiu.
Zrozumienie, kim są Twoi klienci, pomoże Ci dostosować treści, stronę i oferty do ich potrzeb. Jest to niezbędne do skutecznego marketingu Twojej firmy w Internecie. Posiadanie jasnego obrazu swojego idealnego klienta pomoże Ci również zidentyfikować konkurencję. Jakie strony internetowe odwiedza i używa Twój idealny klient? Jakie są mocne strony tych stron? Jakie są ich słabe strony? Znajomość konkurencji pomoże Ci zidentyfikować możliwości SEO, które mogą pomóc Ci wyróżnić się z tłumu i przyciągnąć Twojego idealnego klienta na Twoją stronę.
Przekaż mu swoją unikalną propozycję wartości.
Twoja unikalna propozycja wartości to jedna rzecz, która odróżnia cię od wszystkich innych firm w twojej branży. Co masz wyjątkowe kwalifikacje, aby rozwiązać lub pomóc ludziom z? Jakie są największe bolączki i frustracje, które mają Twoi docelowi klienci? Jakie są problemy, które chcieliby, aby zniknęły? Czego naprawdę chcą lub potrzebują, a czego nie dostają dzisiaj? Każda firma ma przynajmniej jedną unikalną propozycję, która odróżnia ją od konkurencji. Twoja jest prawdopodobnie inna, niż Ci się wydaje.
Pracujesz w swojej branży od lat i masz dobre pojęcie o tym, co robi Twoja firma, dla kogo to robi i jak to robi. Być może nawet nadałeś swojej firmie odpowiedni tagline. Ale czy kiedykolwiek wyjaśniłeś swój biznes komuś, kto w nim nie pracuje? Jeśli nie, możesz nie wiedzieć, czym Twoja firma różni się od innych. Poświęć minutę na rozmowę z kimś, kto nie pracował w Twojej firmie.
Spróbuj wyjaśnić, czym zajmuje się Twoja firma i dlaczego ludzie powinni wybrać Ciebie zamiast konkurencji. Jest szansa, że po drodze odkryjesz swoją unikalną propozycję wartości. Nawet jeśli oznaczyłeś swoją firmę tagline, może on nie być prawdziwie reprezentatywny dla tego, co robisz. Być może tagline został stworzony, aby sprzedać biznes, a nie go opisać. Jeśli tak, wróć do deski kreślarskiej. Stwórz nowy tagline, który naprawdę opisuje to, co robi Twoja firma, co odróżnia ją od innych firm.
Pokaż, dlaczego twój produkt jest lepszy od konkurencji.
Czym Twój produkt lub usługa różni się od produktów konkurencji? Ważne jest, aby w pełni zrozumieć i jasno wyartykułować kluczowe różnice pomiędzy Twoją firmą a konkurencją. Jeszcze ważniejsze jest wyraźne przedstawienie tych różnic na swojej stronie internetowej. Jeśli po prostu wymieniasz sposoby, w jakie Twój produkt jest taki sam jak konkurencji, utrudniasz swoim klientom zakupy. Będą oni postrzegać Twoją stronę jako stratę czasu.
Będą klikać dalej, nie kupując niczego. Jeśli twój produkt jest naprawdę lepszy, klienci zauważą różnicę i docenią szczerość. Nie musisz być negatywny lub krytyczny wobec innych firm. W rzeczywistości najlepiej jest po prostu unikać wspominania o konkurencji w ogóle. Zamiast tego skup się na unikalnej wartości, jaką wnosi Twój produkt. Unikaj porównywania swojego produktu do innych produktów. Zamiast tego skup się na tym, co robi Twój produkt i dlaczego jest lepszy od konkurencji.
Mierz co działa za pomocą danych, a nie opinii
Wreszcie, aby poprawić swoje SEO, musisz mierzyć to, co działa za pomocą danych, a nie opinii. Na koniec dnia, SEO nie jest strategią marketingową. To sposób, aby pomóc wyszukiwarkom znaleźć Twoją stronę. Możesz to zrobić na wiele różnych sposobów, ale tylko kilka z nich będzie skutecznych. Najlepszym sposobem, aby wiedzieć, co działa z SEO jest śledzenie postępów w czasie.
Możesz to zrobić, tworząc cele dla swojej witryny i śledząc ich postępy. Możesz również użyć analityki, takiej jak Google Analytics, aby śledzić, jak ludzie odwiedzają i angażują się w twoją witrynę. Świetnym sposobem na śledzenie postępów jest korzystanie z Google Search Console. Jest ona darmowa i pomoże Ci śledzić, jakich słów kluczowych używają ludzie, aby Cię znaleźć, ile osób odwiedza Twoją stronę i jak długo na niej pozostają. Możesz również użyć Google Search Console, aby przesłać swoją mapę strony, więc wyszukiwarki mogą łatwiej indeksować swoją stronę. Śledząc swoje postępy, będziesz miał dane, których potrzebujesz, aby dokonać niezbędnych zmian w celu poprawy SEO i rozwoju firmy.
- Admin